باید صندوق تثبیت بازار سرمایه را فعال کنیم

بوسیله مارس 27, 2022 اخبار

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت:دولت شرکت‌هایی که تراز مالی مثبتی دارند را به این بازار عرضه کند چرا که این امر می‌تواند این پیام مثبت را به مردم مخابره کند که می‌شود دوباره این بازار را فعال کرد.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از چه راه‌هایی می‌توان جذب سرمایه به بازار بورس را افزایش داد، گفت: شاید مهمترین عامل رونق بخشی به بازار سرمایه برگرداندن اعتماد از دست رفته مردم به این بازار باشد.

وی با بیان اینکه چیزی که مردم را ازبازار سرمایه فراری می‌دهد عدم اعتماد به بازار سرمایه است، تاکید کرد: این بی اعتمادی حتماً در اثر عدم حمایت‌هایی بود که در این مدت از بازار سرمایه، صورت نگرفت.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ادامه داد: اگر مسئولین به هر آنچه که در زمینه بازار بورس به مردم قول داده بودند عمل می‌کردند، ما امروز شاهد این حد از هراس از بازار سرمایه نبودیم.

وی با اشاره به اقداماتی که می‌توان در راستای جذب سرمایه به بورس انجام داد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در این بخش این است که ما بتوانیم صندوق تثبیت بازار سرمایه را فعال کنیم لذا در این راستا نیاز است منابع این صندوق را به درستی تقویت کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین در بسیاری از احکام بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم تا روند اعتدال و تعادل بخشی بازار سرمایه تقویت شود. البته ضرورت دارد که دولت در سال آینده این احکام را به درستی اجرا کند تا مشاهده روند رو به رشد بازار سرمایه باشیم.

صالحی بیان داشت: همچنین در راستای جذب سرمایه به بورس نیاز است تا دولت شرکت‌هایی که تراز مالی مثبتی دارند را به این بازار عرضه کند چرا که این امر می‌تواند این پیام مثبت را به مردم مخابره کند که می‌شود دوباره این بازار را فعال کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به برخی تغییر و تحولات نرخ ارز اظهار داشت: از این رو به نظر می‌رسد در سال آتی روند حرکت بازار سرمایه بهتر رقم بخورد.

وی با اشاره به صدور برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بورس از سوی مسئولین بازار سرمایه در سالی که گذشت، اظهار داشت:حتماً این دستورالعمل‌هایی که صادر شده نیاز به عملیاتی شدن دارد لذا همگی اینموارد در کنار هم می‌تواند بازار را به یک تعادل مناسبی سوق دهد.