واریزی مجدد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار

بوسیله ژانویه 22, 2022 اخبار

براساس توافقات اخیر، روز گذشته در راستای حمایت از بازار سهام بخشی از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان قابل سرمایه‌گذاری از سمت صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد.

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در خصوص شروع مجدد واریز مبالغ حمایتی از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، اظهار کرد: بر اساس مذاکرات و توافقات اخیر، در روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰، بخشی از مانده مبلغ کل قابل سرمایه گذاری توسط صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه که جمعاً بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان است، به حساب صندوق تثبیت واریز شد.

امیرمهدی صبایی افزود: همچنین مقرر شد مابقی مبالغ نیز به تدریج و طبق زمان بندی صورت گرفته به حساب صندوق تثبیت تزریق شود، علاوه بر منابع فوق طبق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در بودجه سال ۱۴۰۱ منعکس خواهد شد، کل عایدی دولت از مالیات نقل و انتقال سهام نیز به صندوق تثبیت واریز می شود.

او افزود: همچنین واریز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز در راستای حمایت از این صندوق در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت در پایان گفت: امید می رود در صورت تحقق این منابع، توان این صندوق برای انجام ماموریت خود در راستای ورود به بازار در روزهای بحرانی با هدف کاهش و کنترل ریسک‌های بازار سرمایه افزایش پیدا کند.