اختصاص ردیف مستقل در بودجه به صندوق تثبیت

بوسیله دسامبر 14, 2021 اخبار

برای دستیابی به اهداف مورد نظر در بازار سرمایه باید جهت‌گیری‌ها درست و دقیق انجام تا سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید و اشتغال هدایت شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این مطلب که جهت‌گیری کلی بودجه‌ای دولت خوب بود، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای دولت در لایحه بودجه، بحث عدالت در پرداخت‌ها است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

جبار کوچکی‌نژاد افزود: بازار سرمایه یکی از بحث‌های اصلی و جدی رییس جمهور است به طوری که در بودجه سال آینده به صندوق تثبیت برای حمایت بیشتر از بازار سرمایه با اختصاص ردیف مستقل تاکید بسیار کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است، بنابراین، برای دستیابی به اهداف مورد نظر در بازار باید جهت‌گیری‌های درست و دقیق انجام و به منظور تحول در بازار، سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید و اشتغال هدایت شود.

این نماینده دوره یازدهم مجلس بیان کرد: مدیران و مسئولان کشور به ویژه دربازار سرمایه کار سختی را در پیش دارند اما با توجه به اینکه جهت‌گیری‌ها بسیار خوب است، می‌توان امید داشت در آینده ای نزدیک، شاهد رشد اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تشکیل صندوق‌های استانی در لایحه بودجه سال آینده، تصریح کرد: تشکیل این صندوق‌ها در بحث مربوط به اشتغال استان‌ها می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد، همچنین انگیزه‌ای برای استان‌ها برای فروش اموال و قدم برداشتن در این مسیر خواهد بود.