آغاز فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه

بوسیله می 3, 2021 می 5th, 2021 اخبار
اخبار صندوق تثبیت

گامی بلند برای جلوگیری از نوسانات شدید در بازار سرمایه

۱۸ مهر ۱۳۹۶

صندوق تثبیت بازار سرمایه

با تصویب چارچوب کلی فعالیت و نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه  توسط هیات امنا و امضای وزیر اقتصاد صندوق تثبیت بازار سرمایه از امروز رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، امروز و در چهارمین جلسه هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه به ریاست دکتر کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چارچوب کلی نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‌ ها و بودجه این صندوق، به تصویب رسید و عملا فعالیت های این صندوق کار خود را آغاز نمود.

این صندوق که در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با هدف اطمینان بخشی و ایجاد ثبات در بازار سرمایه، در تیرماه ۱۳۹۶ بنای تاسیس آن گذارده شد تاثیر بسزایی در حمایت از سهامداران و پیشگیری از نوسانات شدید بازار دارد.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی از راه اندازی این صندوق، اطمینان بخشی برای مقابله با مخاطرات و نوسان‌های قابل توجه در بازار سهام و پوشش ریسک‌های خاص وارده بر بازار به منظور کاهش آسیب سهامداران خرد است.

این گزارش حاکی است، تشکیل این صندوق، به عنوان یکی از زیرساخت‌های بازاری کارآمد و عمیق، سبب افزایش ثبات، افزایش نقدشوندگی و کاهش ریسک بازار سهام کشور می‌ شود.